zondag 18 februari 2007

Worth waiting for...

Van Neil, donderdag 15 februari 2007, 21h39.

Het wachten waard...

In 1985 of 1986, toen ik mijn zoon Mike in de gaten hield terwijl hij op zijn driewieler rondfietste op het naburiger kerkhof, dat we gebruikten omdat we geen tuin hadden, bedacht ik een idee voor een verhaal over een kleine jongen die op een kerkhof verzeild raakte en opgevoed werd door dode mensen. Daarna schreef ik het niet, omdat ik besloot dat ik niet goed genoeg was als schrijver.

In de jaren daarna, pakte ik een stukje papier en probeerde een scene van het begin te schrijven, besloot ik dat ik nog niet goed genoeg was, en legde het opzij.

Kort geleden kwam ik tot de conclusie dat ik er niet beter op werd. Dus schreef ik een kortverhaal genaamd “The Witch’s Headstone”, wat waarschijnlijk hoofdstuk 4 of 5 van het boek zal zijn.

En vandaag beëindigde ik het schrijven van Hoofdstuk Eén van The Graveyard Book, en het is een echt boek. Ik weet dat het een echt boek is, want er zijn allerlei dingen die ik nog niet echt weet, en ik kan niet wachten tot ik ze ontdek.

Gelukzaligheid.