donderdag 1 februari 2007

low brow art starts here

Van Neil, woensdag 31 januari 2007, 08h14.

hier begint triviaalliteratuur

Dus Dan Guy ging terug in zijn data wolk, herconfigureerde het zodat het alleen woorden registreert die ik op de blog geschreven hebt, en de vragen en opmerking van andere mensen negeert, en liet me weten dat ik in de afgelopen zes jaren van bloggen 873 905 woorden heb geschreven. (Deze niet inbegrepen.)

(Zo gauw Dan tevreden is en we de wolk op Neilgaiman.com hebben zal ik er naar linken. Het is redelijk plezant.)

Op de achtergrond zijn de mensen aan het werken om het videomateriaal van de geheime Stardust site te versnellen. Ogenschijnlijk is Neilgaiman.com op het moment er niet klaar voor om streaming video te leveren in de hoeveelheden die de mensen willen zien.

Dennis Kitchen schreef om me te vertellen dat er nu een aan Will Eisner gewijde website is opo http://willeisner.com, inclusief forums en eenLink Will Eisner Wiki.

Martin Roberts schreef me om te zeggen dat je een video kan zien van mij die versteld staat en onvoorbereid is toen Anansi Boys de August Derleth Award won op http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=1846991572 (en je kan ook vele andere dingen zien die veel leuker zijn dan mijn verrassing, zoals Joe Hill die twee prijzen wint en Pete Crowther die Pete Crowther is). Wanneer je er vrij zeker bent dat grappige boeken geen prijzen winnen, en dat jij geen Britisch Fantasy Awards wint, dan krabbel je niet eens een lijstje van mensen die je zou moeten bedanken op een papiertje.

Toen ik de Locus link naar “Romanschrijver David Eddings brandt het kantoor af” dacht ik, ja, ik heb ook zo van die dagen, maar blijkbaar deed hij het niet met opzet.

Mijn Chinese editeur, of eentje van hen, Ann Lin, stuurde me een link naar haar blog, waar ze de Chinese cover van Anansi Boys op heeft gezet – http://blog.sina.com.cn/m/linyao .

Help, alstublieft! Ik herinner me vaag dat je in je blog een auteur even grappig en populair (ik denk in) in de jaren ’20, maar nu algemeen vergeten die een boek over (weer, ik denk) Griekse goden in een moderne setting geschreven heeft. Aangezien ik Jonathan Carrolls romans gevonden en graag gelezen heb op jouw aanraden, keek ik naar verschillende boeken van deze auteur op Amazon en ze leken me wel het soort dat me boeit. Maar na veel gebruik te maken van de zoekmachine op de site en hoofdbreken, kan ik me de naam niet meer herinneren. Ik hoop dat ik me dit niet ingebeeld heb; het knaagt al een jaar of zo aan me. Bedankt voor je tijd.RMC

Dat was Thorne Smith en zijn Night Life of the Gods.


Hoi Neil. De reclameborden zullen binnenkort achter je aan zitten. (en alle andere Mini Cooper eigenaars) Kijk maar naar deze URL om te zien wat ik bedoel: http://news.com.com/Via%2BRFID,%2Bthese%2Bbillboards%2Bknow%2Byou%2Bby%2Bname/2100-1024_3-6154185.html - Steve ManfredRiver Falls, WI

Weet je, heel er hoog op de lijst van dingen die ik nooit op een reclamebord wil zien als ik voorbij rijd is “Hey Neil, ik ben er zeker van dat je sneller rijdt dan je schrijft” of iets dergelijks...

Hoi Neil, Aangezien ik van plan ben om de Sandman-serie in de Absolute-vorm opnieuw te kopen, ga ik mijn oudere TPB-versies aan een jonge vriend geven die ze super zou vinden. Mijn vraag is: verwacht je dat de Absolute-collectie beperkt blijft tot de ongeveer 75 aflevering van de oorspronkelijke Sandman-serie of zal Endless Nights er ook bijgevoegd worden? Ik wil het niet terug vragen aan het kind binnen een paar jaar. Groeten!

Ik denk niet dat er enige plannen zijn om een Absolute Editie van Endless Nights uit te brengen op het moment. Het was sowieso een te grote hardback.

Hoi Neil, Naast beeldjes en poster (uitgebracht door DC) en de verschillende boeken (van Harper Collins) zijn er nog plannen om ander merchandise van Stardust uit te brengen voor de film, zoals actiefiguurtjes en kleding? Dank je. Rob


Niet zover dat ik weet. Wat een zonde is, want ik zou erg graag de set van dode prinsen verzamelen. (Ieder van hen is dood op een anderen interessante manier.)

Het ziet er wel naar uit dat er veel Coraline spullen gaan uitkomen eind 2008, als dat enige troost is – het is iets Laika en Focus Films plannen en ze praten er al over met mensen.

...

Vorig jaar vroeg ik de kunstenares Kelli Bickman om een wandschildering voor de slaapkamer te schilderen. Het is iets waar ik iedere morgen naar kijk en ik ben nog altijd niet uitgekeken, ik zie altijd wel iets nieuws. (http://kellibickman.net/pages/neilgaimanmural.html)

Kelli vroeg of ze de wandschildering kon gebruiken om goede dingen te doen – voor CBLDF en voor de Tibetan Handicapped Children’s Hospital, en ik stemde in. Ze heeft het op een heleboek coole dingen gezet, beschikbaar via http://www.cafepress.com/gaiman .

Een ander Goed ding voor de CBLDF komt van de aardige mensen van Black Phoenix Alchemy Labs – zie http://www.blackphoenixalchemylab.com/new.html voor details, en ik zal naar hun eigenlijk pagina linken als het erop staat. Als je van geurtjes en parfums en boeken houdt, dan moet je hier op klikken. Zeven geuren, geïnspireerd door personages in boeken, met de helft van wat je betaalt dat rechtstreeks naar CBLDF gaat...

En uiteindelijk, een link naar de blog van mijn maat Eddie Campbell, die een foto bevat die ik voor hem met mijn GSM genomen heb, in Foyles, de laatste keer dat ik er was. (En, alhoewel het waar is dat ik het hilarisch vond, was het eerder het concept van “Low-Brow Art” (triviaalliteratuur), met allerlei geweldige dingen op de plank, dat ik grappig vond, dan de toepasselijkheid van die plan voor een boek getiteld The Fate of the Artist. Maar verdomme, dat was ook erg grappig.)