maandag 29 januari 2007

1,014,261 not counting these

Van Neil, zaterdag 27 januari, 23h17.
1 014 261 deze niet meegeteld

Zo. Maddy heeft een heel nieuw kapsel dat bestaat uit een frou (wat Amerikanen onverklaarbaar bangs noemen), of een pony (wat Engelsen mysterieus genoeg een fringe noemen), en ze lijkt vreemd genoeg op het Coraline-poppetje van de Henry Selick-film, terwijl ik, euhm, niet zoveel haar in mijn ogen heb als deze morgen. Ben gestopt bij DreamHaven (http://www.dreamhavenbooks.com/) na de kapper en heb een stapel dingen vor hen gesigneerd (die zullen binnerkort op www.Neilgaiman.net staan).

Heb ook enkele boeken gekocht, wat waanzin is, gezien de hoeveelheid die ik tegenwoordig heb om te lezen en de hoeveelheid boeken die in stapels liggen te wachten om gelezen te worden (ik lijk alles te lezen wat ik over Bert Williams kan vinden). Niettemin heb ik vol verwachting Avram Davidsons Adventures in Unhistory, Diana Wynne Jones’ The Pinhoe Egg and Kim Newmans The man from the Diogenes Club opgepikt. Het is tof om boeken in je Te Lezen-stapel te hebben waarvan je weet dat ze goed zullen zijn. Ik heb mijn oog laten vallen op een Charles Vess-hoes en kocht een paperback van Herminie Kavanaghs Darby O’Gill, en ik beëindigde de koopjes-expeditie met een exemplaar of M. John Harrison’s Viriconium (niet om te lezen, maar gewoon zodat ik een exemplaar had met mijn inleiding erin.)

En ik heb net enkele statistieken van de site gezien (met dank aan Dan Guy die de wolkjes voor de Webelf heeft gemaakt – de eerste staat op http://www.neilgaiman.com/journal/labels en is echt grappig. Hoera voor al de behulpzame mensen die dit lezen) en ik heb gemerkt dat met de vorige blogpost ik Eén Miljoen Veertienduizend Tweehonderd en Eenzestig woorden op deze blog geschreven heb.

Ik wou dat ik het 14 261 woorden geleden geweten had. We zouden een feestje gegeven hebben. Met ballonnen.