vrijdag 12 januari 2007

Walker Fun

Van Neil, vrijdag 12 januari 2007, 11h30.

Walker amusement

Dave en ik hadden een leuke dag, we werden eerst geïnterviewd op MPR en daarna gingen we naar Walker voor een sound check, uiteten (ze lachten me uit omdat ik geen smeuïg chocolade dessert wou eten en een pompelmoessapje verkoos. Maar ik zal het laatst lachen.) Toen kwamen we terug bij Walker om te ontdekken dat er een heleboel mensen in de rij stonden en maar 300 gratis tickets beschikbaar waren, wat ons een beetje schuldig deed voelen. (Mijn excuses als jij één van de mensen was die niet binnenraakte.)

We hebben gepraat en gelezen, Dave heeft film clips en beelden getoond, we hebben een gesprek gehad, we hebben vragen van het publiek beantwoord. (Je kan alles binnenkort zien op http://channel.walkerart.org/detail.wac?id=3651 .)

Toen zijn we naar beneden gegaan om te vertreken en, omdat de auto’s niet bewogen en sommigen ernaar vroegen, hebben we enkele boeken voor mensen gesigneert op de parking, wat volgens mij een primeur was voor het Gaiman McKean vennootschap. We hebben een tof uurtje doorgebracht in de parkeergarage, al kijkend hoe het automatische systeem om de parking te verlaten stuk ging door het grote aantal mensen die vertrokken. (Je betaalt voor je vertrekt, zoals in een luchthaven, en gaat naar je auto en probeert te vertrekken. 300 andere mesnen proberen het hetzelfde te doen. Het duurt even voordat je het begin van de rij bereikt. Dan alles wat je nodig hebt is één persoon die ofwel heeft te betalen, of in de rij gestaan heeft voor vijftien minuten en tien seconden, en het systeem blokkeert, en de parkeerwachters aan het begin kijken triester en triester en leeggen uit dat ze geen override schakelaar hebben en dus de barrier niet kunnen openen, zelfs al zouden ze willen –- en ze willen wel – en dan gaan ze weg en proberen wat met de tickets te regelen, en terwijl het uur voorbij tikt hebben honderden mensen besloten niet meer terug te komen naar Walker, tenminste als parkeren erbij betrokken is...)

Dank u aan Sarah van Walker en Eric van Raintaxi om het te organiseren...

(En het vinden van de Rain Taxi link, houdt in dat ik zie dat er een ongelooflijk tof interview met mij hun website staat http://www.raintaxi.com/online/2006winter/gaiman.shtml.)