woensdag 10 januari 2007

First Coraline Photos

Van Neil, woensdag 10 januari 2007, 10h35.

De eerste Coraline Foto’s

Na mijn eerste bezoek aan de set van Coraline vlak voor Kerst zei ik Ze zijn ook technische tests aan het doen – het is makkelijk voor mij om in een boek te zeggen, en voor Henry om in zijn script te verwerken, dat, als Coraline wegwandelt van het Andere Huis, de bomen minder op bomen en meer op ideëen van bomen beginnen te lijken. Maar een boomgaard omtoveren in een mistige abstractie is gemakkelijker gezegd dan gedaan wanneer je het moet bouwen. Dus ze hebben er eentje gebouwd en zijn bezig met hun cameratests om te zien of het zal lukken.

Ik heb net enkele foto’s van het bezoekje ontvangen... hier is er eentje van mij en Henry Selick al kijkend naar de maquette van de bomen als je van rechts naar links wandelt. (Klik op de foto voor de grotere versie and het zal duidelijker zien zijn waarover ik praatte.) Tussen ons (en ondertussen het model van Coraline verbergend) staat Tom Proost, ploegleider van het atelier.




En omdat die een beetje donker zijn, is hier een foto van Bo Henry, opzichter van de constructie van de set, Henry Selick en ikzelf omgeven door half beschilderde bomen en een stukje van nachtmerrie-achtig landschap. Ik heb geen idee waar ik naar keek, maar ik ben er zeker van dat het buitengewoon interessant was.



Ik zal nog wat foto’s uploaden als ik ze krijg – ik hoop dat een of twee foto’s met personages sturen. Ik bedoel, bomen zijn goed, maar het draait uiteindelijk rond de personages.

De foto’s zijn van Serena Davidson.