maandag 29 januari 2007

Time to go...

Van Neil, zaterdag 27 januari, 10h21.

Tijd om te gaan...

Een van de vele verrukkingen voor mij bij het maken van Sandman: Endless Nights was dat ik kon helpen de kunstenaar Barron Storey naar een heel ander publiek te brengen. Barron is een genie: een geweldige kunstenaar, een leraar en denker over kunst, verwonderend creatief, ongelooflijk invloedrijk (ik herinner nog mijn wrange amusement toen een criticus naar Barron refereerde als een Bill Sienkiewicz imitator, want Bill, en ontelbaar veel andere belangrijker kunstenaars, is imand die erkent dat hij door Barron beinvloed is) en ik herinner me nog steeds hoe overweldigend het was om te zien.

Een van de schatten van mijn boekenplank is de Marat-Sade Journal van Barron Story, ongeveer 15 jaar geleden uitgegeven bij Tundra, en lang geleden al uit print geraakt en geprezen door verzamelaars (Dennis Kitchen had vroeger een paar exemplaren voor $90, maar hij is uitverkocht en het enige exemplaar op Amazon gaat voor $275.)



Het eerste nieuwe Barron Storey journal in 15 jaar tijd, Life After Black, zal komende lente uitkomen, en de vooruitgang ervan wordt gevolgd op de Graphich Novel Art site blog: http://graphicnovelart.blogspot.com/search/label/Barron%20Storey (Zo – ik heb net het label van iemand anders gebruikt.)

Je kan meer Life After Black pagina’s zien op http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=1927

...

We vinden allerlei videomateriaal om op de Exclusieve Nieuw en Verbeterede Cool Things sectie te zetten (http://www.neilgaiman.com/exclusive). Naar de volgende moeten we echter linken. Het is een opname van mezelf, op het geweldige Cody’s event in Berkeley afgelopen oktober, toen ik voor een publiek stond en voorlas en vragen beantwoordde en Al Doende Teveel Plezier had.

http://fora.tv/fora/fora_clip.php?cid=303#

Hoi Neil,

Ben weg van de nieuwe Cool Stuff & Things sectie. Complimenten aan de Webelf! Moge ze nog vele scharrelende lekkernijen eten.


Je de pagina’s van het notitieboekje voor American Gods herinnerden me aan een paar dokters die ik ken. Ik had gepoogd om stukjes die ze geschreven hadden te lezen, maar kon er niets van maken. Ik vroeg het aan hun en zij konden het ook niet lezen (gelukkig was het allemaal niet-medisch)! Is dat ooit bij jou gebeurd na een vlaag van verwoed neerpennen?


Dit is niet bedoeld als een beledeging, I kon ongeveer 80% van wat je schreef lezen, wat meer is dan ik kan zeggen van die dokters.


Groeten!

Aloysius


Terwijl het waar is dat ik nooit echt problemen heb met mijn handschrift (alhoewel andere mensen dat wel hebben), moet ik ook toegeven dat af en toe, tijdens het uittypen van een verhaal, naar een woord moet staren dat niet vrijwillig zijn oorspronkelijke betekenis onthult.

De pagina’s van het American Gods notitieboekje zijn trouwens heel wat kleiner dan de originelen, wat ook niet echt helpt.

Recent heb ik de handgeschreven STARDUST boeken gevonden, en was van plan om een paar pagina’s van ze in te scannen voor de opkomende DC Comics ABSOLUTE STARDUST hardcover.

...

Zo. Miss Maddy en ik vertrekken om onze haren te laten knippen. En ze zou graag een bericht dicteren: “Mijn haar zal ongelooflijk zijn. Hahaha. Ik lig in een deuk van mezelf. Hey. Je moet dat niet schrijven – HEY! Je moet... Pa-aa. (=zucht=. En dan, dreigend,) Jij bent zeker de leukste thuis...”