zaterdag 13 januari 2007

Exit Harry Horse

Van Neil, zaterdag 13 januari, 01h42.

Exit Harry Horse

Ik las Journalista! vandaag en was een moment geschokt. Harry Horse is dood – blijkbaar heeft hij zelfmoord gepleegd vanwege een pact met zijn vrouw, die aan MS leed. Ik probeerde mezelf ervan te overtuien dat het niet de Harry Horse was die ik kende, degene die ik ontmoet had In Edinburgh, met wie ik voorgelezen had, grappig en enthousiastisch en vertederend onhandig en charmant.

Ik volgde de links, en het was natuurlijk dezelfde Harry Horse. We mochten elkaar. Hij overlaadde me met zijn boeken en ik las ze voor aan Maddy. We deelden een voorliefde voor J.P. Martin’s UNCLE boeken.

Wat een vreemde wereld.

En op het moment kan ik niets grappigs of interessante bedenken om te schrijven, dus in de plaats daarvan is hier Harlan Ellison die een kortverhaaltje voorleest. http://www.creatvdiff.com/ en klik op Prince Myshkin. (Het is een extra van de DVD van een aanstaande documentaire over Harlan door Erik Nelson, die onder andere Grizzly Man geproduceerd heeft.)