maandag 15 januari 2007

snow and work

Van Neil, maandag 15 januari 2007, 10h46.

sneeuw en werk

Alex, het vriendje van mijn dochter Holly, is van het Verenigd Koninkrijk en hij kwam naar hier, in plaats van zij naar daar, omdat hij sneeuw wou zien. Wat we normaal in overvloed hebben in dit deel van de wereld rond deze tijd van het jaar (eigenlijk moet je moeite doen om iets anders te zien), maar dit jaar hebben we een record aan hoge temperaturen en een record van geen sneeuw gehad. Gisteravond bezorgde de wereld uiteindelijk sneeuw en ik werd deze morgen wakker van het schrapende geluid van een sneeuwblazer op de oprit, en alles is wit en prachtig. Alex is opgewonden en van plan om sneeuwballen te gooien, sneeuwmannen te maken en nog meer van dat.

Verschillende personen hebben me geschreven om voor te stellen dat ik vermeld dat medicatie op pompelmoessap kan reageren. Het gebeurt – meer details op http://www.healthcentral.com/peoplespharmacy/pp_guides/PDF/gfruit02.pdf

Een beetje meer science fiction wordt feit omdat anti-kanker eieren geproduceerd worden. Alhoewel zwarte diamanten uit de ruimte niet louter SF is, is het DC Comics style SF uit de jaren 1960 (“Hij had gewoon die zwarte diamant vast en toen veranderde hij in... in dat!”)

Ik kreeg net een e-mail van Rain Taxi (http://www.raintaxi.com/) die hun jaarlijkse geldinzamelingsactie organiseren – veel gesigneerde en zeldame boeken...
http://search.ebay.com/_W0QQsassZraintaxi ; terwijl ze op de Sfsite - http://www.sfsite.com/home.htm- hun Readers’ Choice Awards voor boek van het jaar organiseren (de eerste keer gewonnen door Neverwhere in 1997, zie ik net op http://www.sfsite.com/yearsbest01.htm).

Met de jaren heb ik hier vaker vermeld hoeveel ik van A Humument, het opmerkelijke boek van Tom Phillips, hou. Maar nu staat het hele boek op de website, beschikbaar om on line gelezen of bekeken te worden, één pagina per keer. Het is een boek dat ik koop om weg te geven. Het maakt me vreemd gelukkig. Ik beveel het sterk aan.

Vandaag doe ik het geletterde ontwerp van Eternals 7 (dat hiervan het eerste zeven aflevering lang zes afleveringen mini-serie in de geschiedenis maakt), voltooi ik een 4 pagina lange comic over John Romita, beëindig ik het copy-editen van Interworld (een boek dat Michael Reaves en ik geschreven hebben in 1998, omdat het makkelijker was om het verhaal in een boek te gieten dan de behandeling verstaanbaar te maken voor Hollywood-mensen, en waarvan we besloten hebben dat het eindelijk tijd is om het los te laten op de wereld) en ook nog de galeien van de UK Fragile Things... waarschijnlijk zal ik geen kans krijgen om in de sneeuw te spelen.