zondag 4 maart 2007

More Mysteries of the Oracle

Van Neil, donderdag 1 maart 2007, 19h33.

Meer Mysteries van het Orakel

Het blijft sneeuwen. Het is een luie soort winterstorm, maar ik heb het pad een half dozijn keer geruimd deze namiddag. Rijden was beangstigend, school was afgelast. Ik heb een paar foto’s gemaakt van het zicht vanuit de achterdeur, maar Blogger is slechtgezind en wil ze niet uploaden.

Zoals velen onder jullie hebben gezien, het Orakel (op http://www.neilgaiman.com/journal/8ball/) is op mysterieuze wijze van uitzicht veranderd. De originele shamaan en wildharige mij met tulband zal iedere februari terugkomen, en misschien op speciale gelegenheden, zoals mijn verjaardag. Andere dingen zullen verschijnen in de 8-ball, hoop ik, aangepast aan het seizoen (zullen er pompoenen zijn in Oktober? Kleine Interessante Schedels op Natioinale Kleine Interessante Schedeldag? Sneeuw met Kerst? Alleen de webelf weet het zeker). (De huidige 8-ball vertoonte een http://slaughterhousestudios.blogspot.com/ Lisa Snellings creatie.)

Hoi Neil,
Ik heb net “Fragile Things” helemaal beluisterd. Heb je enige verdere plannen voor Mr. Smith en Mr. Alice? Ze zijn twee van de meest plezante (ja, ik voel me schuldig omdat ik dat zeg) personages die ik in een lange tijd ontmoet heb. Ik hoop dat deze vraag niet al tig keer gesteld is, maar ik durf erom te wedden dat het wel zo is.
Dank je,
Brian Ford


Ik verwacht zeker ze terug te zien, ja. Als ik meer verhaaltjes schrijf over wat er met Shadow in de UK gebeurd, zal Mr. Smith in de achtergrond daarvan zijn. Maar er is op zijn minst een verhaal met beide erin, en ik wil die echt schrijven, want ik weet waar het over gaat.

Ik zou hier al vermeld moeten hebben dat FRAGILE THINGS genomineerd werd voor een Audie Award (gegeven voor luisterboeken), als beste korte fictie collectie. Wat me erg gelukkig maakte, alhoewel een beetje onwennig want Stardust was het luisterboek dat ik dit jaar gemaakt had en waar ik erg tevreden over was. Maar Fragile Things liet me een paar accenten uitproberen, en er is een groter gamma van, ehm, dingen erin.

(http://www.neilgaiman.com/works/audio/stardust is de Stardust-pagina, voor de nieuwsgieringen – je kan daar de eerste tien minuten of zo van het eerste hoofdstuk beluisteren. Ik zie nog geen audiopagina voor Fragile Things op neilgaiman.com op het moment, maar ik zal het vermelden als het verschijnt.)

Het maakt niet uit hoeveel of hoe hard ik mijn computer schud, het orakel-bericht is ‘je moet het schudden’. Moet ik dat als mijn orakelbericht nemen op dit moment?
ellen schinderman



Ik veronderstel dat je kan proberen om op de orakelbal te klikken en het zeer snel heen en weer sleept, in plaats van je --

Nee. Schrap dat.

Eigenlijk hou ik veel van het idee van je computer schudden. Hou vol. Misschien zal iets uiteindelijk wel gebeuren...


beste neil: Mijn moeder en ik zijn grote fans van jou! Jouw blogs is het enige wat mijn moeder me laat lezen, maar die fangirls zagen er echt eng uit!!!!!!! En het was geen goede foto van jou, sorry, maar moet een meisje alleen in zwart gekleed zijn en niet glimlachen om jouw aandacht te krijgen? Ik hou echt van je !!!!!!! xxxPat

Dank je, Pat. Ik heb net gecheckt bij mijn dochters (die beiden op dezelfde sofa zitten als ik, beide met hun computers), en Maddy zegt dat ze vooral blauw draag, en Holly zeg dat ze vooral groen en bruin draagt, en ze lachen allebei erg veel, en ze hebben mijn aandacht wanneer ze die maar willen...

Beste Heer,

Laten we zeggen dat ik een naam heb die niet meteen slecht is, maar niet echt geschikt is voor drukwerk. Het is redelijk mompelig, en ziet er niet echt juist uit, ongeacht hoe ik het gerangschikt heb.


Alhoewel ik vrij zeker ben dat je geen pseudoniem gebruikt, vroeg ik me af of je iets afwist van het gebruik?


Tot de volgende,

Welke Mij Ik dan Ook Mag Zijn


Er is niets mis met pseudoniemen en er zijn honderden redenen om te beslissen eentje te gebruiken.

Kies een naam die je goed vindt, vermijd ondertussen namen zoals Stephen King of Charles Dickens, en zet het op je manuscript. Laten we zeggen dat je “Gerry Musgrave” kiest (wat ik denk dat mijn naam was toen ik films recenseerde voor Penthouse, aangezien ik al films recenseerde in andere tijdschriften.) Je typt gewoon “Gerry Musgrave” op je titelblad, en dan stuur je er een brief bij om de uitgever de naam te vertellen die je op de cheques wil zien. Het is zo gemakkelijk.

Kort en Krachtig:
Weet je wanneer de andere volumes van Absolute Sandman gepubliceerd worden? Ik kan nergens info vinden.


De volgende zal in oktober 2007 uitkomen. De derde en vierde zouden, hoop ik, in 2008 uitkomen.