dinsdag 6 maart 2007

In which your correspondent admits to not knowing very much at all

Van Neil, vrijdag 2 maart 2007, 16h45.

Waarin uw correspondent toegeeft dat hij niet al te veel weet

Mensen van het Verenigd Koninkrijk schrijven al jaren om te vragen wanneer er een Regio 2 versie van Neverwhere uitgebracht wordt, en ik heb erop gewesen dat de US versie een Regio Nul versie is, dus ze kunnen gewoon die kopen.

Kortgeleden kreeg ik een vraag over de FAQ-regel over de BBC heruitgave van Neverwhere op DVD, en of er nieuwe en coole dingen op zouden staan. Aangezien dat het eerste was dat ik erover hoorde, vroeg ik het aan Lenny Henry. Het was het eerste wat hij erover hoorde. Ik checkte het op Amazon.co.uk en het komt uit aan het einde van april. Ik was eigenlijk aan het hopen dat als de BBC het ooit zou uitgeven we extra materiaal er terug in konden stoppen, een paar dingen konden veranderen die me nog altijd tegensteken, een commentaarspoor ervoor konden maken met enkele acteurs en de producer, die meer was dan mezelf in een kamer acht jaar nadat ik het voor het laatst gezien had, een beetje hopeloos ratelend...

... maar aangezien het binnen zeven weken uitgebracht wordt, denk ik dat al die dingen nu hopeloze dromen zijn. (Ik ben niet eens zeker of het mijn commentaarspoor zal zijn van de US DVD of helemaal niets.)

Hoe dan ook het zal in de UK uitgebracht worden, legaal. Hier is de cover die op Amazon staat – ik weet niet of het een echte cover is of een voorlopige.



[Edit om toe te voegen, ik dacht dat ik hier best ook een Neverwhere DVD cover kon posten die ik echt goed vind. Interessant genoeg, gebruikt het soms dezelfde beelden. Het is de Japanse cover, en het is een beetje klein:]