zaterdag 3 maart 2007

oddments

Van Neil, maandag 26 februari 2007, 23h30.

rariteiten

Ik weet wat je je afvraagt. Je vraagt je af “Wie Fangirl magazine’s Fangirl of the Year is?” niet? Wel, je hoeft het je niet meer af te vragen. Klik gewoon op http://69.50.211.117/~yvigpfed/Fangirl_of_The_Year/2007_Fangirl_Of_The_Year.html en je zal de waarheid kennen. (Nee, ik ben het niet. Ah, je wist dat al.) (Maar ik heb de winnaar genomineerd, en dus voel ik me een beetje trots...)

Er is een nieuw verhaal van Susanna Clarke op BBC7 Radio genoemd “The Dweller in High Places”. Het kan op internetstreaming gehoord worden op http://www.bbc.co.uk/radio/aod/genres/artsdrama/aod.shtml?bbc7/bloodlines_mon – of het kan meteen gespeeld worden in een RealAudioplayer van http://www.bbc.co.uk/radio/aod/shows/rpms/bbc7/bloodlines_mon.ram

De BBC laat het normaal een weekje online stan, dus we hebben nog zes dagen om het te beluisteren...

Hallo Neil.

Ik weet dat je het druk hebt en ik ongeveer 1 cm ijs van mijn auto moet gaan schrapen (hadden jullie daar echt geen last van ijzel?) dus ik zal het kort houden. Ik weet dat je al gezegd hebt dat het hele ‘Gaiman-schrijf-Silent-Hill-2?’-ding een gerucht was en je het echt niet doet. Is dat nog altijd zo? IMDB heeft op de Silent Hill 2 pagina als schrijver staan, samen met Christophe Gans. Hier is een link. http://imdb.com/title/tt0938330/ Ik hoop echt dat het niet waar is. En als het is... Wel, als er iemand het misbaksel dat Silent Hill was kan in orde brengen (en dit is niet als grap bedoelt), dan ben jij het wel. Logan M. G.


IMDB is een raar ding en het draagt niet altijd veel gelijkenis met de werkelijkheid. Zoals het grootste deel van het internet, het is handig en vaak correct, maar niet echt betrouwbaar. Hoe dan ook, ja, het staat daar dat ik het doe, en nee, natuurlijk doe ik het niet. Het hele rare eraan is dat, ondanks het feit dat ik erop sta, ze ook een FAQ op dezelfde IMDB-pagina hebben waarin staat dat ik er niet aan meewerk en het besluit,
Het gerucht komt van een verkeerde interpretatie op de Silent Hill Fan Site, waar Gans eigenlijk zei dat Roger Avary weer naar het script voor Silent Hill 2 zou terugkeren als hij klaar was met “zijn project met zijn vriend Neil Gaiman”. Gans verwees naar Beowulf.

(Eigenlijk denk ik dat Mr. Gans waarschijnlijk verwees naar Black Hole. Maar het zou ook kunnen dat hij verwees naar Beowulf.)

Beste Neil, ik las net je meest recente post en ik kon het niet helpen om te denken “Omdat zelfs slechte mirakels, mirakels zijn” een geweldige aanleiding zou zijn voor een verhaal. In feite dacht ik zelfs verder en dacht dat mogelijk jouw gehele geweldige voorspellingmachine gebruikt kon worden als een generator voor thema’s voor een schrijversgroep. Zou je het heel erg vinden als het zo gebruikt werd? Bedankt voor al de woorden. Nathalie

Zo lang de krachten van het orakel enz. alleen voor het goede gebruikt worden, ben ik gelukkig als het gebruikt wordt op elke wenselijke manier. En ik checkte het Orakel zelf en het zei “Wat er waarschijnlijk toch niet meer is.